آیا ماشین ظرفشویی Bosch ظروف شما را بعد از شستشو کثیف می کند؟

دلیل اصلی خرید ماشین ظرفشویی بوش اطمینان از رعایت بهداشت بالا در هنگام تمیز کردن وسایل و ظروف شما است. این موضوع مهم است که ماشین ظرفشویی کار شما را با سهولت و کارایی انجام می دهد.

متاسفانه، ممکن است که همیشه اینطور نباشد، و یک ماشین ظرفشویی به جای شستن و تمیز و براق کردن ظرف هایتان، کار خود را درست انجام ندهد و ظرف ها را کثیف تحویل دهد. وقتی که این اتفاق می افتد، لازم است یک بررسی انجام شود تا علت این مشکل مشخص شود. پیدا کردن کسی که در کار کردن با ماشین ظرفشویی تجربه لازم را داشته باشد خیلی ضروری است.

متخصصین ما در تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش مهارت دارند. اما اگر مشکل بزرگی نیست، دانستن بعضی از نکات برای رفع عیب های کوچک توسط خودتان ضروری است. در زیر چند نکته برای چشم پوشی از تعمیر و مراجعه نکردن به تعمیرکار وجود دارد :

علت کثیف شستن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش و رفع عیب آن

شیر ورودی آب را بررسی کنید

یک دریچه اصلی است که آب را، ( از شیر آب ) داخل ماشین ظرفشویی وارد می کند. بنابراین، اگر شیر ورودی شما مسدود و یا دچار گرفتگی شده باشد، آب بسیار کمی وارد ماشین ظرفشویی می شود. اما، ماشین ظرفشویی شما برای تمیز کردن درست ظروف به آب کافی احتیاج دارد.

با مقدار کمی آب، ماشین ظرفشویی نمی تواند ظروف شما را تمیز کند. برای تعمیر و مطمئن شدن از شیر ورودی نمی توانید تنها این کار را انجام دهید چون سخت است. همچنین برای تعویض دریچه، احتیاج به یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی دارید.

 تلاش برای تمیز کردن آن احتمالاً منجر به انسداد و مسدود شدن بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، برای تمیز کردن درست ظروف توسط ماشین ظرفشویی، شیر ورودی آب باید فشار کافی داشته باشد، اگر آب نیمه پر شد، باید شیر را نیز تعویض کنید.

دستگیره شستشوی مرکزی

برای ماشین ظرفشویی که خیلی کار می کند، باید اطمینان پیدا کنید که ظرف های چیده شده در قفسه فوقانی به خوبی تمیز می شوند. برای این که مطئن شویم این اتفاق می افتد، به اندازه کافی آب باید از طریق بازوی شستشوی مرکزی به سمت قاب بالا جریان داشته باشد. بعضی اوقات ممکن است متوجه شوید ظرف هایتان حتی بعد از شستشو هنوز غذا روی آنها مانده و تمیز نشده اند، علت این موضوع فشار نداشتن آب ورودی است.

همچنین در این حالت، باید بازوی مرکز شستشو را بررسی کنید که آیا ذرات مواد غذایی در آن گیر کرده یا خیر. در صورتی که کثیف شده باشد باید آن را بشویید. بعضی اوقات، بازوی شستشو مسدود شده است و به همین خاطر ممکن است شستشو صورت نگیرد. در صورت بروز این موارد، توصیه می شود بازوی مرکز شستشو را تعویض کنید. این امر باعث می شود ظروف شما به درستی تمیز شوند.

نکه بعدی نحوه درست نصب شدن بازوی مرکزی شستشو در ورودی شیر آب است.

بازوی پایینی مونتاژ

دقیقاً مانند قفسه فوقانی می باشد، ماشین ظرفشویی نیز دارای قفسه کمتری است که معمولاً از طریق بازوی پایین شستشو با آب تأمین می شود. اگر آب کافی در این محفظه پخش نشود، ظروف به درستی تمیز نمی شوند.

آب ناکافی باعث می شود علاوه بر تمیز نشدن ظروف، ذرات مواد غذایی و مواد زائد در این قسمت جمع شوند. وقتیکه ظرف های شما تمیز نشد باید بازوی شستشوی پایینی را بررسی و آن را به درستی تمیز کنید. از تمیز کردن هرگونه مواد اضافی یا کثیف که جمع شده است اطمینان حاصل کنید.

گاهی اوقات گرفتگی بیش از حد است که تمیز کردن ممکن است هیچ تاثیری نداشته نباشد. در این حالت، یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بوش باید دستگاه را ببیند.

معیوب بودن پمپ گردش

برای تقویت گردش کافی و به اندازه در هر دو مرکز و بازوهای شستشوی پایین، از یک پروانه موتور استفاده می شود. موتور برای رسیدن به بهترین نتیجه در گردش آب باید به آرامی کار کند. اگر پمپ گردش یکپارچه عمل کند، ماشین ظرفشویی بی عیب و نقص کار خود را انجام می دهد.

بعضی اوقات در حالی که ماشین ظرفشویی روشن است، ممکن است هیچ صدایی از موتور شنیده نشود. این می تواند نشانه پمپ گردش معیوب باشد.در این صورت موتور می تواند بعد از پر کردن ماشین ظرفشویی با آب، صدای زوزه مانندی را ایجاد کند.

اول از همه، باید تأیید کنید که قدرت در موتور وجود دارد، یعنی موتور سالم است و هیچ ایرادی ندارد. در مرحله بعد، باید بررسی کنید که پمپ در حال چرخش است. اگر در حال چرخش نباشد، موتور ایراد دارد. شما باید هرچه سریعتر موتور را درست کنید. اما، مراقب باشید چون این قلب ماشین ظرفشویی است. در واقع، شما باید در این مرحله از یک متخصص کمک بگیرید.

به جای اینکه ماشین ظرفشویی خود را دور بیاندازید، باید به طور جدی به فکر متخصص باشید تا بتواند آن را تعمیر کند. هر مشکل و ایرادی داشته باشد، متخصصان دستگاه ظرفشویی آن را تشخیص داده و برطرف می کنند. تنها هدف ما این است که ماشین ظرفشویی شما در کمترین زمان ممکن دوباره کار کند.

ما این کار را برای رضایت مشتریان انجام می دهیم در حالی که به شما نیز کمک می کنیم تا با نرخ کم و قابل قبولی از نتیجه تعمیر راضی باشید. البته اگر ضمانت نامه داشته باشید ما تا مدت معلوم شده در ضمانت نامه خدمات و سرویس رایگان به شما ارائه خواهیم کرد.

پس از تماس با ما می توانیم برای ارزیابی ماشین ظرفشویی بوش به محل شما مراجعه کنیم، یا اینکه می توانید وقت قبلی بگیرید. متخصصین ما همیشه آماده هستند تا به شما مشاوره و بهترین توصیه را ارائه دهند.

از دیگر روش های عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

لطفاً برای عیب یابی ماشین ظرفشویی خود در تمیز کردن، نکات و ترفندهای دیگری که ما در زیر برای شما ارائه میکنیم را امتحان کنید

  • فیلتر را مرتباً تمیز کنید ( به پشت ماشین ظرفشویی خود بروید ). کتابچه راهنما که مخصوص خود دستگاه است را مرور کنید تا یاد بگیرید که چگونه فیلتر را در بیاورید و اگر احتیاج است تعویض کنید. اگر تمیز نبود آن را با صابون و یک برس نرم با آب بشویید تا زباله ها و کثیفی فیلتر از بین بروند.
  • هنگام شستشو ظروف را به درستی در قفسه ها بچینید تا فضای کافی بین آنها برای شستشو وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که بازوهای اسپری توسط وسایل بلند مسدود نشده است و می تواند به راحتی جابه جا شود.
  • قبل از شستشو مطمئن شوید که مواد غذایی را به خوبی از ظروف جداکرده اید و بعد آنها را داخل دستگاه قرار دهید.
  • مواد شوینده ظروف را اضافه کنید. اگر نمی دانید که چگونه باید اضافه کنید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید تا یاد بگیرید. مواد شوینده کمک می کند تا چربی و غذاهای جا مانده روی ظروف را از بین بروند و همچنین خشک کردن ظروف را بهبود می بخشد.
  • بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی خود را تمیز کرده و از عدم گرفتگی آنها اطمینان حاصل کنید. آنها را زیر آب بشویید تا ببینید که آیا سوراخهای آن دچار گرفتگی و مسدودیت شده است یا خیر. اگر گرفتگی وجود دارد، از سمباده برای رفع گرفتگی در سوراخ ها استفاده کنید.

اگر تمام راه هایی که ما در اختیار شما قرار دادیم و استفاده کردید، اما هنوز مشکل ماشین ظرفشویی تان حل نشده و ظرف ها را کثیف تحویل شما می دهد. با متخصصین ما تماس بگیرید تا به محل حضور شما مراجعه کنند و دستگاه را مورد بررسی قرار دهند.