فریزرهایی که به درستی کار می کنند ، سروصدای زیادی ایجاد نمی کنند ، اما به طور کلی ساکت هم نیستند. اگر یخچال فریزر بوش شما سر و صدا می کند ، ممکن است نشانه عملکرد طبیعی آن باشد. اما اگر سر و صدا بیش از حالت طبیعی است باید آن را مورد بررسی قرار دهید تا مشکل را پیدا و رفع کنید.

علت صدای زیاد موتور در یخچال فریزر بوش

نویز کمپرسور

هنگامی که فریزر خنک می شود ، کمپرسور که به طور معمول در قسمت پشتی فریزر در نزدیکی پایین قرار دارد ، صدای کم و آرامی ایجاد می کند. اگر فریزر بوش شما پر و مواد زیادی داخل آن باشد ، ممکن است کمپرسور مرتباً کار کند تا دمای داخلی را خنک نگه دارد.

 اگر به طور مکرر درب فریزر خود را باز کرده و ببندید ، این مورد نیز می تواند باعث افزایش زمان کار کمپرسور شود. اما صدای کمپرسور در حالت طبیعی هیچ مشکلی برای هشدار به وجود نمی آورد ، مگر اینکه صدای آن زیاد باشد. در این صورت ، برای بازرسی و تعمیر فریزر خود با یک متخصص تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

کویل های کندانسور کثیف هستند

اگر کویل ها و فن کندانسور شما کثیف باشند ، جریان هوا را محدود می کنند و خنک کردن فضای داخلی فریزر شما بیشتر از حالت طبیعی طول می کشد. این مشکل می تواند در حین کار سر و صدا ایجاد کند ، اما این موضوع به معنی خرابی فریزر شما نیست و باید کویل ها را تمیز کنید.

برای تمیز کردن ابتدا :

  • سیم برق یخچال فریزر را جدا کرده.
  • کویل ها و فن کندانسور را که معمولاً در قسمت پشتی یا بالای فریزر قرار دارند ، با یک برس نرم تمیز کنید.
  • سیم پیچ های کندانسور برخی فریزرها ممکن است در دسترس نباشند ( در صورت بروز این مسئله ، با یک متخصص یخچال بوش تماس بگیرید تا کویل ها را برای شما تمیز کند ).

یخ ساز یخچال بوش

یخچال و فریزر بوش با یخ ساز داخلی ، ممکن است هنگام کار دستگاه یخ ساز خیس شود. این باید یک سر و صدای آرام باشد که تنها در حالی که یخ در حال تولید است پیش آید. اگر وزوز طولانی تر یا بلندتر از حد معمول است ، خط آب را در شیر ورودی در قسمت پشت یخچال بررسی کنید.

اگر به طور صحیح به هم وصل نشوند ، ممکن است صدای وزوز بشنوید. در صورت خراب شدن صفحه کنترل ، ممکن است دستگاه پخش یخ نیز خاموش شود. این باید توسط یک متخصص معتبر تعمیر شود.

دیگر صداهای عادی در یخچال بوش

علاوه بر تکان دادن ، ممکن است فریزر شما چندین صدای دیگر ایجاد کند و بسیاری از این موارد طبیعی است. در هنگام خنک شدن فریزر بوش ، ممکن است صدای بلندی بشنوید. در طول چرخه یخ زدگی فریزر ، شنیدن صدای خراشیدن ، صدای خفه کننده یا ترک خوردگی طبیعی است.

اگر صدایی از فریزر خود می شنوید که قبلاً آن را نشنیده اید ، یا اینکه صداها به طور غیرمعمول بلند تر می شوند ، با یک متخصص برای خدمات و راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

در کل صدای یخچال عادی است ، و بعضی صداها ممکن است با گذشت زمان از بین بروند ، اما در موارد دیگر که صداها بیشتر شد و قطع نشد باید مشکلات فنی را در یخچال خود برطرف کنید.

چگونه و کی باید برای رفع صداهای یخچال بوش عمل کنید ؟

در اینجا به صداهای مشترک یخچال و فریزر یخچال بوش و راههای رفع مشکلات می پردازیم.

  1. مخزن تخلیه نامناسب

آیا سر و صدا از قسمت پایین یخچال شما است ؟

پس شما خوش شانس هستید زیرا یک مشکل آسان می باشد ، و مربوط به مخزن یخچال است.

بنابراین ، مخزن تخلیه را بررسی کنید ، اطمینان حاصل کنید که در وضعیت صحیحی قرار داشته باشد و تکیه گاه هایی که در زیر آن قرار گرفته اند در وضعیت مطلوبی قرار دارند ، یعنی آسیب دیده یا خم نشده باشند.

  1. فن کندانسور کثیف است

اگر سر و صدا از پشت یخچال شما به گوش می آید ، تیغه های فن کندانسور را بررسی کنید که آیا تمیز هستند یا خیر.

به این نکته توجه کنید که فن های کندانسور در کلیه یخچال ها به راحتی قابل دیدن نیستند و در برخی یخچال ها نیز وجود ندارد ، اما اگر یخچال و فریزر شما مدرن و بدون برفک باشد ، احتمالاً یک فن کندانسور دارد که در پشت پنل دسترسی عقب قرار دارد. با جمع شدن گرد و خاک و ضایعات روی پره فن کندانسور ، مانع از درست کار کردن فن موتور کندانسور می شود.

اگر نتوانستید فن کندانسور را پیدا کنید ، می توانید از متخصصین ما کمک بگیرید. آنها همیشه آماده برای ارائه اطلاعات به شما هستند.

برای اینکه واقعاً بگویید که آیا مسئله سر و صدای عجیب و غریب از پشت یخچال شما با تیغه فن خازن کندانسور کثیف است ، دو مسئله دیگر وجود خواهند داشت :

  • یکی اینکه یخچال به اندازه معمولی و کافی خنک نخواهد ماند.
  • دو ممکن است خاموش باشد.

اگر به دو مورد فوق توجه کردید ، یخچال خود را از منبع برق جدا کرده و اقدام به خارج کردن پنل دسترسی در پشت آن کنید. اگر موتور فن کندانسور فرسوده است می بایست mitts خود را روی یک موتور جدید بکشید و دوباره راه اندازی را انجام دهید.

فن بخار اواپراتور

موتور فن اواپراتور وظیفه دارد هنگام کار کمپرسور هوا را از سیم پیچ های تبخیر کننده بیرون بکشد. اگر یخچال و فریزر بوش شما صدای بلندی را ایجاد می کند که به نظر می رسد از محل فریزر است ، موتور فنر تبخیر کننده ایراد دارد. همچنین ممکن است متوجه شوید که یخچال شما به اندازه طبیعی سرد نیست و یا برای یخ زدن بیشتر از زمان معمول طول می کشد.

نحوه بازرسی موتور فن اواپراتور یخچال و فریزر بوش :

  • پس از جدا کردن یخچال خود ، درپوش فن اواپراتور را بردارید. درپوش فن اواپراتور در داخل واحد در محفظه فریزر قرار دارد.
  • موتور تبخیر کننده را از نظر هرگونه علائم سایش یا آسیب بررسی کنید. اگر مقدار قابل توجهی یخ روی موتور وجود دارد ، این مسئله را برطرف کنید.
  • تلاش برای چرخاندن دستی شافت موتور ، که باید با حداقل مقاومت به راحتی چرخانده شود.
  • اگر نمی توانید آن را به راحتی تغییر دهید ، یا اگر به طرز محسوسی پوشیده باشد ، به تعویض موتور فنر تبخیر کننده احتیاج دارید.

فن تبخیر شونده موتور گروت

چگونه می توان گرومی موتور فن بخار شونده یخچال را بررسی کرد :

  • یخچال خود را از برق جدا کنید.
  • درپوش فن اواپراتور را که در قسمت محفظه فریزر یافت می شود ، بردارید.
  • گرمی را بازرسی کنید تا ببینید که آیا از بین رفته است یا اینکه علائم سایش یا خسارت را نشان می دهد یا خیر.
  • اگر هر یک از موارد فوق صحیح است ، شما به تعویض موتور گرمکن فن بخار نیاز دارید.

بررسی و تعمیر قطعات یخچال فریزر بوش

اگر هنوز نتوانسته اید مشکل دستگاه خود را رفع نمایید می توانید با نمایندگی های مجاز تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش مانند آرینا سرویس تماس حاصل نمایید.