تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد یکی از موارد مهمی است که برای کاربرانی که ماشین لباسشویی آن ها دچار همچین مشکلی می باشند ، دارای اهمیت بالایی می باشد .

بوی سوختگی از ماشین لباسشویی یا هر وسیله ی برقی دیگری بسیار نگران کننده و خطر ناک می باشد . بنابراین در صورتی که متوجه ی بوی  سوختن در ماشین لباسشویی شدید ، باید هرچه سریع تر پریز برق دستگاه را بکشید و در اولین فرصت با تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید و تا زمانی که ماشین لباسشویی شما به طور کامل تعمیر نشد ، نباید به هیچ وجه ماشین لباسشویی را به برق وصل کنید و یا از آن استفاده کنید .

توصیه می کنیم در صورتی که در زمینه ی تعمیرات لوازم برقی و خانگی ، دارای تجربه و مهارت کافی نیستید ، به هیچ عنوان اقدام به تعمیر و یا بررسی ماشین لباسشویی نکنید . همچنین توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی ، حتی در صورتی که خاموش باشد ، و یا برای مدتی به برق وصل نشده باشد ، ممکن است دارای الکتریسیته باشد ، بنابراین هنگام بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی باید دقت بسیار زیادی شود .

تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد

تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد

به صورت کلی بوی سوختگی می تواند ناشی از اصطکاک شدید بین قطعات و یا گرمای بیش از حد در قطعات برقی ماشین لباسشویی باشد . که به علت خطر ناک بودن این وضعیت بهتر است که فورا به آن رسیدگی شود . همان طور که می دانید ، ماشین لباسشویی قطعات متحرک زیادی دارد ، که می تواند بعضا بو های سوختگی طبیعی ایجاد کند.

به عبارت بهتر خیلی از این بو های سوختگی طبیعی هستند ، لذا توجه بدارید ، باید بین بو های مهم و کم اهمیت تفکیک قائل شوید . همچنین بخش عمده ی دیگر این بو ها می توانند ناشی از جریان الکتریسیته در مدارات الکتریکی و یا سیم پیچ موتور لباسشوییی باشند ، حال در این مقاله سعی می کنیم ، به انواع و اقسام علت های ممکن برای ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی بپردازیم .

علت های بوی سوختگی در ماشین لباسشویی چیست ؟

  • پارگی تسمه ی ماشین لباسشویی
  • خرابی قرقره موتور راه انداز ماشین لباسشویی
  • آسیب دیدگی موتور ماشین لباسشویی
  • بوی سوختگی از دو شاخه ماشین لباسشویی
  • خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پارگی تسمه ی ماشین لباسشویی

دیگ و آبکش ماشین لباسشویی ، توسط یک تسمه که به موتور وصل شده است ، می چرخد . در صورتی که این تسمه شل شود ، خراب شود ، پاره شود و یا در اثر سایش با سایر اجزا دچار اصطکاک شود ، باعث می شود بوی سوختگی به مشام برسد . در صورتی که تسمه پاره شود ، آبکش ماشین لباسشویی اصلا نمی چرخد و نیاز است که آن را تعویض کنید .

خرابی قرقره موتور راه انداز ماشین لباسشویی

قرقره موتور راه انداز ماشین لباسشویی می تواند بر اثر گذشت زمان دچار فرسودگی یا شکستگی شود . قرقره موتور می تواند زنگ بزند و تخریب شود و همین امر باعث ایجاد اصطکاک بیش از حد شود و باعث شود تا قرقره شروع به سوختن و ذوب شدن کند . همین امر باعث خراب شدن و گرم شدن بیش از حد تسمه نیز می شود . بنابراین باید قرقره به دقت بررسی شود و در صورت آسیب دیدن قرقره ، باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید .

آسیب دیدگی موتور ماشین لباسشویی

در صورتی که موتور ماشین لباسشویی آسیب دیده باشد ، در نتیجه سیم پیچ های داخل موتور شروع به سوختن می کنند و می تواند بیش از حد گرم شود و شروع به ایجاد بوی سوختگی کند . همچنین در صورتی که موتور ماشین لباسشویی خراب شود ، ممکن است به اجزای دیگر نیز آسیب برساند . به عنوان مثال در صورتی که قرقره موتور آسیب ببیند ، موتور قادر به عملکرد صحیح نمی باشد . هنگام تعویض موتور ماشین لباسشویی ، مراقب شوک الکتریکی دستگاه باشید و در صورتی که تخصص کافی در زمینه ی تعویض موتور ماشین لباسشویی ندارید ، به هیچ عنوان اقدام به تویض آن نکنید ، زیرا ممکن است هم به خود و هم به دستگاه آسیب برسانید .

بوی سوختگی از دو شاخه ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است بوی سوختگی از درون خود دستگاه نباشد ، ممکن است بوی سوختگی ، از درون دو شاخه یا کابل باشد ، تعمیر این گونه خرابی ها و مشکلات معمولا به مراتب آسان تر و ارزان تر از سایر انواع تعمیرات مربوط به ماشین لباسشویی است . در چنین شرایطی باید اتصالات سوکت ، اتصالات فیوز و کابل ها را بررسی کنید تا علائمی از آسیب در آن ها وجود نداشته باشد . هنگامی که متوجه شدید که بخشی از دو شاخه ، کابل خراب است ، باید آن ها را تعویض کنید . همچنین حواستان باشد که فیوز مناسبی برای ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید .

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است بوی سوختگی بخاطر این باشد که آب توسط پمپ تخلیه از ماشین خارج نمی شود . در صورتی که بوی سوختگی درست در حین چرخه ی شستشو ایجاد می شود ، احتمالا مشکل از موتور یا خود پمپ می باشد . در این صورت باید موتور یا پروانه را با دست بچرخانید ، تا ببینید که آیا به راحتی می چرخد یا خیر . در صورت نچرخیدن نیاز است که آن را تعویض کنید .

نکات تکمیلی مهم در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد

در صورتی که ماشین لباسشویی شما بوی سوختگی می هد ، ممکن است یک طعه ای در ماشین لباسشویی شکسته باشد ، در این صورت اگر شما علم و مهارت کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی دارید ، تنها مجاز به بررسی و تعویض قطعات ماشین لباسشویی هستید . در صورتی که تخصص کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی را ندارید ، به هیچ عنوان اقدام به تعویض قطعات در ماشین لباسشویی نکنید .

همچنین یکی از مهم ترین خرابی هایی که در ماشین لباسشویی به وجود می آید بخاطر اضافه بار ماشین لباسشویی می باشد ، بنابراین در صورتی که لباس های زیادی را در ماشین لباسشویی قرار دهید ، به اجزای داخلی ماشین لبا س شویی ، فشار وارد می شود ، همچنین باعث می شود تا عناصر موتوری و برقی ماشین لباسشویی بیش از حد کار کنند و تسمه ی ماشین لباسشویی تحت فشار بالایی قرار بگیرد ، و باعث آسیب به ماشین لباسشویی و در نتیجه ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شود .