آموزش تعمیرات تخصصی یخچال فریزر بوش

برند بوش یکی از معروفترین برندهای جهانی در تولید انواع لوازم خانگی به ویژه یخچال فریزر است. یخچال فریزر بوش از کیفیتی بسیار بالا برخوردار بوده و از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت آن بهره گرفته شده‌ است. با این وجود، گاه پیش می آید که این دستگاه دچار مشکل شده و صاحب خود را به دردسر اندازد. زیرا امروزه زندگی بدون یخچال فریزر تقریباً غیر ممکن است. هر چند بعضی از مشکلات یا خرابی های یخچال فریزر بوش بسیار جدی هستند و برای تعمیر آنها لازم است که حتما  از نمایندگی مجاز بوش و تکنسین های آموزش دیده آن کمک بگیرید، اما مواردی نیز وجود دارند، که برطرف کردن آنها نیاز به دانش و تخصص ویژه ای ندارد. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با برخی از این قبیل مشکلات در یخچال فریزر بوش آشنا کرده و راه حل هایی برای رفع آنها و تعمیر یخچال فریزر بوش به شما پیشنهاد کنیم.  پس در این بخش با ما همراه باشید.

 

  • یخچال فریزر به اندازه کافی خنک نیست

 یکی از علل این مشکل می تواند کثیف بودن کندانسور یخچال باشد. بنابراین، تمیز کردن کندانسور به کمک یک دستمال یا جارو می تواند این مشکل را حل نماید. همچنین، لازم است که ترموستات و دریچه های یخچال نیز بررسی شوند. مخصوصاً باید دقت کنید که دریچه های یخچال بسته نشده باشد و هوا ازطریق آنها جریان داشته باشد. برای تعویض ترموستات نیز می توانید با نمایندگی مجاز بوش تماس بگیرید. به علاوه باید فضای کافی برای جریان هوا در داخل یخچال فریزر و همچنین در اطراف آن وجود داشته باشد. از بسته بودن درب یخچال یا فریزر نیز مطمئن شوید و وجود هرگونه پارگی یا  آسیب در لاستیک دور درب یخچال فریزر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

شاید برای شما مفید باشد: نمایندگی تعمیرات یخچال امرسان در کرج

  • قسمت یخساز فریزر یخچال کار نمی کند

 برای رفع این مشکل از خاموش نبودن یخساز و وصل بودن آب آن اطمینان حاصل کنید. به علاوه مطمئن شوید که چیزی راه خروجی یخ را مسدود نکرده باشد. همچنین گاهی ممکن است قطعات یخ به حسگر چسبیده و یخ زده باشد و شما می توانید با دست این یخ ها را جدا کرده و دور بریزید. به علاوه گاهی دمای فریزر بالا است. بنابراین آن را روی دمای سردتر تنظیم کنید. در صورتی که با انجام این اقدامات مشکل برطرف نشد بهتر است با تعمیرگاه مجاز بوش یا یک مرکز معتبر و تخصصی تعمیرات یخچال فریزر تماس بگیرید.

شاید برای شما مفید باشد: نمایندگی تعمیرات یخچال پارس در کرج

  •  یخچال فریزر بیش از حد سرد است

 این مسئله معمولاً ناشی از وجود مشکل در تنظیمات دمایی یخچال فریزر است بنابراین برای رفع آن دماسنج یخچال را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شویدو در صورت نیاز آن را تعویض نمائید.

  •  یخچال فریزر بدون وقفه کار می کند

این مشکل معمولا به این دلیل ایجاد می‌شود که یخچال فریزر نمی‌تواند به دمای تعیین شده برسد. در واقع فضای داخل یخچال فریزر نمی تواند به خوبی خنک شود. عوامل مختلفی می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. مثلا کثیف بودن سیم پیچی های کندانسور، باز بودن درب، خراب بودن ترموستات و مانند آن. به منظور برطرف کردن این مشکل می توانید اقدامات زیر را انجام دهید: سیم پیچی های کندانسور را که در پشت یخچال قرار دارند تمیز کنید، فریزر را در حالت دیفراست (یخ زدایی) قرار دهید تا برفک های موجود در یخچال فریزر آب شود، از بسته بودن درب یخچال و سالم بودن لاستیک دور درب اطمینان حاصل کنید و دماسنج یخچال را نیز چک کنید که سالم بوده و روی دمای مناسبی تنظیم شده باشد. البته اگر به تازگی کنترل دمایی را تنظیم کرده اید و یا حجم زیادی از مواد غذایی را در داخل یخچال یا فریزر قرار داده اید و یا این که در مناطق مرطوب زندگی می کنید، یکسره کار کردن یخچال طبیعی است.

شاید برای شما مفید باشد: نمایندگی تعمیرات یخچال الکترو استیل در کرج

  •  فریزر به طور خودکار عمل یخ زدایی را انجام نمی‌دهد

برای رفع این مشکل در ابتدا باید تایمر یخ زدایی را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. به علاوه باید ترموستات دیفراست و هم چنین دستگاهی که برای دیفراست شدن گرما تولید می کند، بررسی شوند. این دستگاه در ساید بای ساید، پشت یخچال قرار گرفته و در فریزر هایی که بالای یخچال قرار دارند در زیر آن می باشد. البته ممکن است برای بررسی این موارد لازم باشد که با نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید.

شاید برای شما مفید باشد: نمایندگی تعمیرات یخچال دیپوینت در کرج

  • از یخچال فریزر آب بیرون ریخته است

 در صورت روبرو شدن با این مشکل، نخستین گام، بررسی مخزن تخلیه و اطمینان از سالم بودن و عدم انسداد آن است. همچنین باید شیلنگ آبی را که از شیر به یخساز کشیده شده است را بررسی کنید و مطمئن شوید که مسدود یا سوراخ نشده باشد. گرفتگی فیلتر نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل شود و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. در همه موارد فوق ممکن است نیاز باشد تا برای تعویض قطعات با تعمیرگاه مجاز بوش تماس بگیرید.

شاید برای شما مفید باشد: نمایندگی تعمیرات یخچال هیمالیا در کرج


مواردی که در بالا ذکر شد از جمله مشکلاتی است که ممکن است دارندگان یخچال فریزر بوش گهگاهی با آنها روبرو شوند. گرچه در بسیاری از موارد می توانید با به کارگیری توصیه های ارایه شده مشکل را برطرف نمایید، اما گاهی نیز مشکل جدی تری وجود دارد و لازم است که حتما با یک نمایندگی تعمیرات بوش مشورت نمایید. البته باید دقت داشته باشید که شرکت معتبر و با سابقه ای را در این زمینه انتخاب کنید. یکی از باسابقه ترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه تعمیر و ارائه خدمات پس از فروش بوش در تهران، نمایندگی تعمیرات بوش آرینا سرویس است که بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در کوتاهترین زمان و با مناسب ترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خدمات این شرکت می توانید به وب سایت این تعمیرگاه به آدرس arinaservice.com مراجعه نمایید و از راهنمایی کارشناسان با تجربه آن بهره مند شوید.